دانشنامه مدیریت

اینترنت، سامانه ای جهانی از شبکه های رایانه ای به هم پیوسته است که ابزاری راحت و ارزان برای شرکت ها به منظور تبلیغ و ارتباط با مشتریان فراهم می کند و از این نوع تبلیغ به عنوان تبلیغات اینترنتی یاد می شود. تبلیغات اینترنتی نوعی تبلیغ دیجیتالی است که در فعالیت های بازاریابی، بسیارحایز اهمیت می باشد، زیرا امروزه دسترسی به اینترنت بسیار آسان است، تعداد کاربران آن، روزبه روز در حال زیادشدن هستند و در شرایط کنونی به یک مدل کسب وکار عمومی و غالب تبدیل شده است. ولی از آن جا که تبلیغات طبقه بندی شده اینترنتی، پتانسیل تجاری بالایی دارند، حوزه تبلیغات طبقه بندی شده اینترنتی هدفی برای پست های الکترونیک ناخواسته است و این یکی از بزرگ ترین عواملی است که از توسعه تبلیغ اینترنتی جلوگیری کرده است. باقر جیران و همکاران در سال ۲۰۱۵٫ به مطالعه فرایند خرید براساس تبلیغات اینترنتی پرداختند و بیان کردند که تبلیغات اینترنتی در حال تأثیرگذاری بر تصمیم خرید مشتری هستند. در سال های اخیر با افزایش کاربران اینترنت در ایران فرصت مناسبی برای شرکت ها به وجود آمده است تا با بهره گیر ی از این روش نوین در کنار روش های سنتی بازاریابی، علاوه بر افزایش سهم خود از بازار، شناخت مشتریان از محصولات خود را افزایش داده و نام تجاری شرکت را بهبود بخشند. ارتقا و افزایش توان شبکه اینترنت کشور در چند سال گذشته، موجب شده است که بسیاری از امور از جمله خرید و فروش و تجارت الکترونیکی و اینترنتی در ایران با رشد چشمگیر ۸۰ درصدی مواجه شود. امروزه تبلیغات اینترنتی به طور گسترده ای برای ارتقای میزان فروش محصولات و خدمات، به وسیله شرکت ها و تبلیغ کنندگان به کار گرفته می شود. نتایج تحقیقات کرکوا و همکاران در سال ۲۰۱۵ حاکی از آن است که اگر چه کیفیت پایین وب ممکن است منجر به کاهش میزان فروش و همچنین کم شدن تعداد تکرار بازدید از یک وبگاه شود، اما مشتریان، چشم انداز مثبتی نسبت به تبلیغ اینترنتی دارند و وفاداری مشتری می تواند یک عامل کلیدی برای فروش اینترنتی باشد. بسیار  واضح و مبرهن است، مشتریانی که طرز فکر مثبت تری نسبت به فرایند تبلیغات دارند به وسیله تبلیغات اینترنتی نیز بیشتر متقاعد می شوند.

تبلیغات اینترنتیدیدگاه کلان در رابطه با تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی را می توان از دو دیدگاه کلان بررسی نمود:

  1. تبلیغات اینترنتی به عنوان یک مدل درآمدی: در این دیدگاه تبلیغات اینترنتی یک نوع مدل درآمدی تلقی می شود. این دیدگاه در مورد شرکت هایی صادق است که با دریافت پول اقدام به تبلیغات اینترنتی می نمایند.
  2. تبلیغات اینترنتی به عنوان یک مدل هزینه ای: در این دیدگاه تبلیغات اینترنتی به عنوان هزینه تلقی می شود. این دیدگاه در مورد شرکت هایی صادق است که با پرداخت مبالغی اقدام به تبلیغ کالاها و خدمات خود از طریق شرکت های تبلیغاتی می کنند.

تفاوت مهم بین این دو دیدگاه آن است که درآمد اصلی شرکت های تبلیغاتی اینترنتی از طریق تبلیغات حاصل می شود در حالی که درآمد اصلی شرکت هایی که برای تبلیغات محصولات و خدمات خود به شرکت های تبلیغاتی مبالغی می پردازند از طریق فروش کالاها و خدمات حاصل می شود.

کاربر گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فایل های مرتبط (مبانی نظری، پک مقالات و مقاله بیس) در زمینه تبلیغات اینترنتی می توانید درخواست خود را در فرم تماس با ما ثبت نمایید.

 


ارسال دیدگاه
(الزامی) (الزامی)